Blog

Met deze tips kun je naar Radar!

Activistische media hebben de rol in de samenleving overgenomen van de maatschappelijke organisaties. Programma’s als Radar, Kassa, De Opstandelingen, Zembla en Argos tonen zich steeds meer als de belangenbehartigers van de Nederlandse burger.

25 februari 2021

Blog

De Human Factor in communicatie

De human factor wordt steeds belangrijker in communicatie. Juist nu zijn de dialoog en de interactie bepalend voor het succes van communicatie. Maar daarnaast is er nog een aspect dat vereist wordt in de communicatie en dat is het aspect ‘menselijkheid’. Belangrijk daarin is dat de communicatie uitnodigend is, vertrekt vanuit de ontvanger, begripvol is en emotie in zich heeft.

25 februari 2021

Blog

Personeel is Crisiscommunicator

Medewerkers zijn ook in crisistijd de allerbelangrijkste asset van een organisatie. Die kun je maar beter koesteren en dicht bij je houden.

25 februari 2021

Blog

De Authentieke woordvoerder

Een van de grootste misverstanden is dat iedereen moet woordvoeren volgens een ideaalmodel. Dat is een illusie, want een ideaal bestaat niet. En dat is maar goed ook. De kracht van de woordvoering zit juist in de authenticiteit van de woordvoerder. Oprechte eerlijke woordvoering is het meest effectief. Wees vooral jezelf is in mediatrainingen mijn belangrijkste devies.

25 februari 2021

Blog

Merken missen mandaat bij crisis

Ieder merk komt vroeg of laat een keer in een crisis terecht. En dan is het direct kunnen acteren in dit social media tijdperk een belangrijke uitdaging. De responstijden zijn teruggelopen tot enkele minuten. Dat vereist een uitstekende voorbereiding op de belangrijkste en meest waarschijnlijke risico’s die het merk loopt.

24 februari 2021