Stakeholderengagement wordt een verplichting
Stakeholderengagement wordt met de komst van de CSRD een verplichting voor bedrijven. Belangrijk je dus hierin te verdiepen en te scholen.
Een van de grootste misverstanden is dat iedereen moet woordvoeren volgens een ideaalmodel. Dat is een illusie, want een ideaal bestaat niet. En dat is maar goed ook. De kracht van de woordvoering zit juist in de authenticiteit van de woordvoerder. Oprechte eerlijke woordvoering is het meest effectief. Wees vooral jezelf is in mediatrainingen mijn belangrijkste devies. Natuurlijk is het gebruik van een kernboodschap belangrijk, maar bij het bridgen naar de boodschap is het belangrijk wel eerst antwoord te geven op de gestelde vraag. Anders ontstaat het beeld van een praatpop. En dat doet de woordvoering geen goed! Dus wees jezelf en breng de eigen boodschap op de ‘gepaste’ momenten en na wel eerst de gestelde vraag te hebben beantwoord. Meer weten? Lees dan: https://lnkd.in/gDXcJer