Stakeholderengagement wordt een verplichting
Stakeholderengagement wordt met de komst van de CSRD een verplichting voor bedrijven. Belangrijk je dus hierin te verdiepen en te scholen.
10 tips voor het redden van jouw reputatie in crisistijd:
1. Bereid je voor op de kernrisico’s.
2. Ontken de crisis niet, maar acteer direct om zelf het beeld van de crisis te bepalen.
3. Ken de verwachtingen van de omgeving.
4. Kies de passende crisisrespons.
5. Toon leiderschap en laat de top zichtbaar zijn.
6. Stel het belang van de gedupeerden centraal en los hun probleem op dat jij hebt veroorzaakt.
7. Compassie gaat boven ratio in de crisiscommunicatie.
8. Geen woorden maar daden, want met woorden los je geen crisis op.
9. Sorry zeggen doet geen pijn.
10. Sluit de crisis zelf af, want anders kan deze terugkeren.
Het hele artikel dat eerder in Sprout verscheen lees je hier: https://lnkd.in/d7mxXbt