fotobord2

BOVENOP DE ONTWIKKELINGEN

De wereld van reputatiemanagement is en blijft heel hard in ontwikkeling.

Stilstaan is simpelweg achterstand. Virtus Communications heeft zich daarom bewust verbonden aan initiatieven en onderzoeken, waardoor nieuwe kennis wordt gecreëerd voor dit vakgebied. Dit uit zich onder meer in onderstaande initiatieven:


TNO logoTNO - Begeleiding van het zogenaamde MOBS project van TNO waarbij de ontwikkeling van online kuddegedrag (‘slactivism’) nader wordt onderzocht. Dit project is een kruisbestuiving van wetenschappelijk onderzoek en praktijkcases. Doel is het vinden van de triggers voor massale online (re)acties. Uiteindelijke ambitie is de ontwikkeling van een ‘serious game’ voor online reputatiemanagement voor crisisteams en Raden van Bestuur.

swocc logoSWOCC - Zitting in de Raad van Advies van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie van de Universiteit van Amsterdam. SWOCC zet zich direct in voor het verkrijen van nieuwe inzichten en het verbinden van wetenschap en praktijk. Dit gebeurt door wetenschappelijk onderzoek naar actuele communicatiethema’s.

Beeckestijn Business School logoBeeckestijn Business School: gastdocentschap voor de leergang ‘Online Communicatiestrategie en Leiderschap’ van de Beeckestijn Business School. Dit voor de modules ‘online reputatiemanagement’ en ‘crisiscommunicatie’.

 


Op regelmatige basis dragen we zorg voor het delen van de nieuwe inzichten en kennis met onze klanten en relaties. Dat gebeurt door onder meer blogs, publicaties en klantenworkshops.