Frankpeters

FullSizeRender.jpg

FRANK PETERS

Frank Peters is oprichter en eigenaar van Virtus Communications. De laatste 18 jaar gaf hij leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit bijna 30 jaar in het communicatievak. Frank heeft zeer veel ervaring met het managen van high profile corporate merken en de ontwikkeling van corporate communicatiestrategie. Zijn specialismen zijn corporate reputatiemanagement, crisismanagement en issuemanagement.

Frank adviseerde de afgelopen jaren organisaties als FrieslandCampina, SNS Reaal, Achmea, KPN, Eneco, Nederlandse Zuivelorganisatie (NZO), LTO Nederland, Stedelijk Museum Amsterdam, TNO, Albert Heijn, RadboudUMC en diverse zorgorganisaties. Hij is voor zijn advieswerk meerdere malen beloond met onder meer Sabre Awards en Effies.

Hij is lid van de Raad van Advies van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) van de Universiteit van Amsterdam en is voormalig bestuurslid van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en de Beroepsvereniging voor Communicatie (Logeion). Daarnaast is hij bestuurslid van het Fonds Gehandicaptensport.

Frank is auteur van het boek ‘Reputatie onder Druk’ over reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Eind 2015 is internationaal een tweede boek van zijn hand verschenen: 'What are they saying about you? 50 lessons to manage your reputation' over het managen van persoonlijke reputaties. In juni 2016 verscheen het boek 'Spanning rond de Boardroom' over de persoonlijke reputatie van bestuurders en commissarissen. Hij schreef dit boek samen met zijn businesspartner Eric Heres. In de loop van 2017 verschijnt zijn nieuwe boek 'Mediatraining voor Iedereen'. Frank doceert aan Beeckestijn Business School en Utrecht Business School en is een vaste blogger op CommunicatieOnline.

LinkedIn / Twitter / about.me 

 

 

 

ERIC HERES

Eric Heres is partner en mede-eigenaar van Virtus Communications. Hij heeft ruim 25 jaar ervaring in corporate communicatie. Hij was tot 1 april 2015 groepsdirecteur Communicatie & MVO bij Achmea. Daarvoor bekleedde hij soortgelijke functies bij FrieslandCampina, Wolters Kluwer en Akzo Nobel. Ook was hij verantwoordelijk voor de communicatie bij de vakcentrale CNV en werkzaam in de regionale dagbladjournalistiek (Tubantia).

Eric Heres heeft veel ervaring met het bouwen en beschermen van reputaties van high profile ondernemingen en merken. Zijn specialismen zijn corporate reputatiemanagement, counselen van Raden van Bestuur, crisis- en issuemanagement. Ook heeft hij veel ervaring met complexe communicatie bij (inter)nationale fusies, overnames, reorganisaties en desinvesteringen. Daarnaast heeft hij zijn sporen verdiend met het vernieuwen, professionaliseren en stroomlijnen van communicatieafdelingen. Samen met zijn teams heeft hij (inter)nationale prijzen gewonnen als een Sabre Award, Magneet, SponsorRing, Giraffe en de Sijthoff prijs.

 

Internationale scoop

Voor de implementatie van internationale communicatieprogramma's biedt Virtus Communications toegang tot het netwerk van Alison+Partners.  Allison+Partners is een snel groeiend, best-in-class, communications consultancy met 18 kantoren in drie continenten. 


Gerichte samenwerking met strategische en specialistische partners

Virtus Communications werkt met een netwerk van complementaire adviseurs op het gebied van bijvoorbeeld organisatieadvies, crisismanagement, riskmanagement, cybersecurity, mediatraining, reputatieonderzoek en online reputatiemanagement. Zij kunnen voor specifieke opdrachten worden ingezet op basis van hun expertise. 

In de praktijk werkt Virtus onder meer samen met:

  • &Samhoud: management consulting en adviseurs op gebied van media, hospitality en food met vestigingen in Nederland, Maleisië, Duitsland en Zwitserland;
  • De Praktijk: organisatieadviesbureau voor de gezondheidszorg;
  • Glenn Schoen / B@C: expert op het gebied van risk&security, crisismanagement en crisissimulaties;
  • LK Networks: internationale experts op het gebied van cyber and privacyrisk;
  • Stakeholderwatch: aanbieder van realtime reputatieonderzoek;
  • Mediamaze: online reputatiemanagement (Google search beïnvloeding);
  • Cesar Moerman: journalist, gespecialiseerd in media- en boodschaptrainingen.